Педагогічна рада — це орган управління навчальним закладом, головним завданням якого є створення дружного, працездатного педагогічного колективу.
Основна місія педагогічної ради — забезпечення розвитку й функціонування освітньої установи.
Функції педагогічної ради:
• управлінська — забезпечення безпосередньої роботи навчального закладу;
• методична — розробка технології створення позитиву й усунення негативу в роботі;
• виховна — утілення запланованих заходів у життя школи;
•соціально-педагогічна — створення позитивної мотивації щодо виконання прийнятих рішень.
Реалізувати функції можна за допомогою:
• методу дискусій;
• соціального дослідження;
• колективної розробки рішення;
• мозкового штурму;
• вивчення рішень педагогічної ради;
• обговорення проблеми «по колу».
(за Т. Дзюбою)
Заслуговує на увагу класифікація педагогічних рад, запропонована
Т. Дзюбою (табл.).
Таблиця
Види педагогічних рад
За формою |
|||
Традиційні |
Нетрадиційні |
||
• Доповідь з обговоренням (виступи); • доповідь зі співдоповідями (із запрошенням доповідача-спеціаліста); • семінар-практикум інтенсифікована форма) |
• Методичний день; • колективна творча справа (КТС); • диспут, дискусія («круглий стіл»); • творчий звіт, конкурс майстерності, фестиваль, презентація, аукціон; • ділова гра (інтерактивна форма); • педагогічний консиліум |
||
За складом учасників |
|||
Постійно діючі |
Розширені |
Об’єднані з іншим педагогічним колективом |
3 обмеженою кількістю учасників |
За метою підготовки й проведення розрізняються такі види педагогічних рад:
• традиційні (авторитарні, догматичні);
• нетрадиційні (альтернативні);
• сучасні інтенсифіковані (модернізовані, модифіковані);
• інтерактивні.
За місцем і роллю в навчально-виховному процесі виділяються тактичні, стратегічні, стартові, поточні, підсумкові, позачергові педагогічні ради.
Алгоритм підготовки педагогічної ради
1. Підготовка до проведення:
• Визначення проблеми;
• створення ініціативних груп (вибір об’єкта, який представляє власні доробки; робота з матеріалами: діагностика, анкетування);
• оголошення теми педради;
• робота методичних об’єднань із підготовки вчителів до педагогічної ради;
• розробка рекомендацій із проблеми; обговорення теми (проблеми) з науковцями, окремими вчителями;
• підготовка атрибутики педради; вибір форми проведення;
• основна доповідь (підготовчий етап).
2. Основні правила проведення:
• Своєчасний початок;
• установлення регламенту;
• конкретність виступів, конструктивність обговорення, чіткість пропозицій.
3. Рішення педагогічної ради:
• Проект рішення треба скласти до початку педагогічної ради.
• Текст рішення повинен чітко окреслювати шляхи розв’язання проблеми.
4. Контроль за виконанням рішень:
Для ефективного здійснення контролю слід мати спеціальний журнал, у якому б зазначалися:
— дата проведення педради;
— тема;
— зміст контролю;
— відповідальний;
— термін виконання;
— вжиті заходи;
— дата зняття з контролю (знімається тільки педрадою);
— практичне розв’язання проблеми в колективі (з досвіду роботи досвідчених учителів);
— підготовка до обговорення проблеми педагогічним колективом (презентації окремих моментів теми — схеми, графіки тощо).
Марія (Monday, 09 January 2023 13:16)
Все цікаво та доступно!
люда (Tuesday, 14 April 2020 08:43)
Зробили доступний та зручний сайт, все чітко та якно.
Анна (Friday, 03 April 2020 16:04)
Дуже цікава і корисна інформація, колего!
Інна (Sunday, 04 February 2018 22:09)
Дякую,дуже якісна підбірка матеріалу. Інна,Дніпро
колега (Sunday, 12 November 2017 22:00)
А яка ж у вас освіта? Вік? Забули вказати?
манько любовь (Sunday, 14 February 2016 21:42)
благодарна за умные мысли