Педагогічна рада — це орган управління навчальним закладом, головним завданням якого є створення дружного, працездатного педагогічного колективу.

Основна місія педагогічної ради — забезпечення розвитку й функціонування освітньої установи.

Функції педагогічної ради:

управлінська — забезпечення безпосередньої роботи навчального закладу;

методична — розробка технології створення позитиву й усунення негативу в роботі;

виховна — утілення запланованих заходів у життя школи;

соціально-педагогічна — створення позитивної мотивації щодо виконання прийнятих рішень.

Реалізувати функції можна за допомогою:

методу дискусій;

соціального дослідження;

колективної розробки рішення;

мозкового штурму;

вивчення рішень педагогічної ради;

обговорення проблеми «по колу».

Види педагогічних рад

(за Т. Дзюбою)

Заслуговує на увагу класифікація педагогічних рад, запропонована

 Т. Дзюбою (табл.).

Таблиця

Види педагогічних рад

За формою

Традиційні

Нетрадиційні

      Доповідь з обговоренням (виступи);

     доповідь зі співдоповідями (із запрошенням доповідача-спеціаліста);

      семінар-практикум інтенсифікована форма)

     Методичний день;

     колективна творча справа (КТС);

     диспут, дискусія («круглий стіл»);

     творчий звіт, конкурс майстерності, фестиваль, презентація, аукціон;

     ділова гра (інтерактивна форма);

     педагогічний консиліум

За складом учасників

Постійно діючі

Розширені

Об’єднані з іншим педагогічним колективом

3 обмеженою кількістю учасників

       

За метою підготовки й проведення розрізняються такі види педагогічних рад:

традиційні (авторитарні, догматичні);

нетрадиційні (альтернативні);

сучасні інтенсифіковані (модернізовані, модифіковані);

інтерактивні.

За місцем і роллю в навчально-виховному процесі виділяються тактичні, стратегічні, стартові, поточні, підсумкові, позачергові педагогічні ради.

Алгоритм підготовки педагогічної ради

1. Підготовка до проведення:

• Визначення проблеми;

створення ініціативних груп (вибір об’єкта, який представляє власні доробки; робота з матеріалами: діагностика, анкетування);

оголошення теми педради;

робота методичних об’єднань із підготовки вчителів до педагогічної ради;

розробка рекомендацій із проблеми; обговорення теми (проблеми) з науковцями, окремими вчителями;

підготовка атрибутики педради; вибір форми проведення;

основна доповідь (підготовчий етап).

2. Основні правила проведення:

Своєчасний початок;

установлення регламенту;

конкретність виступів, конструктивність обговорення, чіткість пропозицій.

3. Рішення педагогічної ради:

Проект рішення треба скласти до початку педагогічної ради.

Текст рішення повинен чітко окреслювати шляхи розв’язання проблеми.

4. Контроль за виконанням рішень:

Для ефективного здійснення контролю слід мати спеціальний журнал, у якому б зазначалися:

дата проведення педради;

тема;

зміст контролю;

відповідальний;

термін виконання;

вжиті заходи;

дата зняття з контролю (знімається тільки педрадою);

практичне розв’язання проблеми в колективі (з досвіду роботи досвідчених учителів);

підготовка до обговорення проблеми педагогічним колективом (презентації окремих моментів теми — схеми, графіки тощо).