Орієнтовні вимоги

до майстрів виробничого навчання професійних навчальних закладів

(відповідно до листа Міністерства освіти від 07.05.93 № 1/9-51)

 

Майстер виробничого навчання (9 тарифний розряд):

Базова вища або повна вища освіта за фахом. Рівень робітничої кваліфікації не нижче встановленого навчальним планом для випускника професійно-технічного навчального закладу з відповідної професії. Відповідає етичним, культурним вимогам до педагогічних працівників. Забезпечує підготовку кваліфікованих конкурентоспроможних робітників. Сумлінно виконує функціональні обов’язки майстра виробничого навчання.

 

Майстер виробничого навчання (10 тарифний розряд):

Відповідає вимогам до майстра виробничого навчання з оплатою праці по 9 тарифному розряду. Рівень робітничої кваліфікації вище встановленого навчальним планом для випускників ПТНЗ. Володіє сучасними формами, методами професійного навчання та використовує їх в роботі. Компетентно вирішує завдання комплексного забезпечення навчально-виробничого процесу. Досягає хороших результатів праці, що підтверджується тематичними перевірками адміністрації  навчального закладу та поетапною атестацією учнів.

 

Майстер виробничого навчання (11 тарифний розряд):

Відповідає вимогам до майстра виробничого навчання з оплатою праці по 10 тарифному розряду. Забезпечує підготовку кваліфікованих і конкурентноспроможних робітників з розвиненим технологічним мисленням. Добре володіє та систематично використовує в роботі прогресивні форми, методи професійного навчання. Досягає високої результативності праці, що підтверджується перевірочними роботами адміністрації навчального закладу та поетапною атестацією учнів. Має високі результати в створенні сучасних умов виробничого навчання учнів. Відзначається технічною грамотністю та технологічною культурою і прищеплює ці якості учням. Вносить вагомий вклад у методичне забезпечення виробничого навчання та методичну роботу. Систематично працює над оновленням професійних знань та умінь.

 

Майстер виробничого навчання (12 тарифний розряд):

Відповідає вимогам до майстра виробничого навчання з оплатою праці по 11 тарифному розряду. Має високу професійну кваліфікацію (п’ятий і більший кваліфікаційний розряд, І клас, вищу категорію). Досягає високої результативності праці. Випускники відзначаються високою професійною майстерністю, технічною грамотністю, технологічною культурою та сумлінним ставленням до праці. В роботі використовує інноваційні технології професійної освіти. Має власні ефективні методичні розробки, посібники, що використовуються в практиці роботи педагогічних колективів.

 

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при

присвоєнні їм кваліфікаційних категорій

 

 

Кваліфіка-

ційна категорія працівника

Вимоги до рівня професійної підготовки
та кваліфікації працівника

спеціаліст

-має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра), раніше не атестувався

-здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм

-знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

-знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає

-використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі

-уміє вирішувати педагогічні проблеми

-уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами

-дотримується педагогічної етики, моралі

спеціаліст другої категорії

-має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)

-здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм

-знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

-знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає

-використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців

-використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі

-постійно вдосконалює свій професійний рівень

-володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та ефективно застосовує їх

-впроваджує інноваційні технології у навчально-виховному процесі

-обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту

-уміє вирішувати педагогічні проблеми

-уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них

-дотримується педагогічної етики, моралі

спеціаліст першої категорії

üмає повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)

üздатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм

üформує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці

üзнає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

üзнає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає

üлаконічно, образно і виразно подає матеріал

üвикористовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців

üволодіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів/вихованців

üвикористовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі

üпостійно вдосконалює свій професійний рівень

üволодіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та ефективно застосовує їх

üвпроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід у навчально-виховному процесі,

üвикористовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу

üобізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту

üуміє вирішувати педагогічні проблеми

üуміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом

üуміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них

ü дотримується педагогічної етики, моралі

спеціаліст вищої категорії

üмає повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)

üздатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм

üформує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці

üактивно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів/вихованців

üволодіє широким спектром стратегій навчання

üзастосовує нестандартні форми проведення уроку

üзнає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

üзнає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає

üлаконічно, образно і виразно подає матеріал

üвикористовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців

üволодіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів/вихованців

üвикористовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі

üпостійно вдосконалює свій професійний рівень

üволодіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та активно й ефективно застосовує їх та поширює у професійному середовищі

üупроваджує передовий педагогічний досвід у навчально-виховному процесі

üпродукує оригінальні, інноваційні ідеї

üвикористовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу

üвносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі

üобізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту

üуміє вирішувати педагогічні проблеми

üуміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом

üуміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них

üдотримується педагогічної етики, моралі