Орієнтовні вимоги
до майстрів виробничого навчання професійних навчальних закладів
(відповідно до листа Міністерства освіти від 07.05.93 № 1/9-51)
Майстер виробничого навчання (9 тарифний розряд):
Базова вища або повна вища освіта за фахом. Рівень робітничої кваліфікації не нижче встановленого навчальним планом для випускника професійно-технічного навчального закладу з відповідної професії. Відповідає етичним, культурним вимогам до педагогічних працівників. Забезпечує підготовку кваліфікованих конкурентоспроможних робітників. Сумлінно виконує функціональні обов’язки майстра виробничого навчання.
Майстер виробничого навчання (10 тарифний розряд):
Відповідає вимогам до майстра виробничого навчання з оплатою праці по 9 тарифному розряду. Рівень робітничої кваліфікації вище встановленого навчальним планом для випускників ПТНЗ. Володіє сучасними формами, методами професійного навчання та використовує їх в роботі. Компетентно вирішує завдання комплексного забезпечення навчально-виробничого процесу. Досягає хороших результатів праці, що підтверджується тематичними перевірками адміністрації навчального закладу та поетапною атестацією учнів.
Майстер виробничого навчання (11 тарифний розряд):
Відповідає вимогам до майстра виробничого навчання з оплатою праці по 10 тарифному розряду. Забезпечує підготовку кваліфікованих і конкурентноспроможних робітників з розвиненим технологічним мисленням. Добре володіє та систематично використовує в роботі прогресивні форми, методи професійного навчання. Досягає високої результативності праці, що підтверджується перевірочними роботами адміністрації навчального закладу та поетапною атестацією учнів. Має високі результати в створенні сучасних умов виробничого навчання учнів. Відзначається технічною грамотністю та технологічною культурою і прищеплює ці якості учням. Вносить вагомий вклад у методичне забезпечення виробничого навчання та методичну роботу. Систематично працює над оновленням професійних знань та умінь.
Майстер виробничого навчання (12 тарифний розряд):
Відповідає вимогам до майстра виробничого навчання з оплатою праці по 11 тарифному розряду. Має високу професійну кваліфікацію (п’ятий і більший кваліфікаційний розряд, І клас, вищу категорію). Досягає високої результативності праці. Випускники відзначаються високою професійною майстерністю, технічною грамотністю, технологічною культурою та сумлінним ставленням до праці. В роботі використовує інноваційні технології професійної освіти. Має власні ефективні методичні розробки, посібники, що використовуються в практиці роботи педагогічних колективів.
Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при
присвоєнні їм кваліфікаційних категорій
Кваліфіка- ційна категорія працівника |
Вимоги до рівня професійної підготовки |
спеціаліст |
-має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра), раніше не атестувався -здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм -знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології -знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає -використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі -уміє вирішувати педагогічні проблеми -уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами -дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст другої категорії |
-має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) -здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм -знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології -знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає -використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців -використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі -постійно вдосконалює свій професійний рівень -володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та ефективно застосовує їх -впроваджує інноваційні технології у навчально-виховному процесі -обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту -уміє вирішувати педагогічні проблеми -уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них -дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст першої категорії |
üмає повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) üздатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм üформує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці üзнає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології üзнає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає üлаконічно, образно і виразно подає матеріал üвикористовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців üволодіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів/вихованців üвикористовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі üпостійно вдосконалює свій професійний рівень üволодіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та ефективно застосовує їх üвпроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід у навчально-виховному процесі, üвикористовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу üобізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту üуміє вирішувати педагогічні проблеми üуміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом üуміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них ü дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст вищої категорії |
üмає повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) üздатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм üформує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці üактивно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів/вихованців üволодіє широким спектром стратегій навчання üзастосовує нестандартні форми проведення уроку üзнає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології üзнає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає üлаконічно, образно і виразно подає матеріал üвикористовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців üволодіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів/вихованців üвикористовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі üпостійно вдосконалює свій професійний рівень üволодіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та активно й ефективно застосовує їх та поширює у професійному середовищі üупроваджує передовий педагогічний досвід у навчально-виховному процесі üпродукує оригінальні, інноваційні ідеї üвикористовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу üвносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі üобізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту üуміє вирішувати педагогічні проблеми üуміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом üуміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них üдотримується педагогічної етики, моралі |
Марія (Monday, 09 January 2023 13:16)
Все цікаво та доступно!
люда (Tuesday, 14 April 2020 08:43)
Зробили доступний та зручний сайт, все чітко та якно.
Анна (Friday, 03 April 2020 16:04)
Дуже цікава і корисна інформація, колего!
Інна (Sunday, 04 February 2018 22:09)
Дякую,дуже якісна підбірка матеріалу. Інна,Дніпро
колега (Sunday, 12 November 2017 22:00)
А яка ж у вас освіта? Вік? Забули вказати?
манько любовь (Sunday, 14 February 2016 21:42)
благодарна за умные мысли